Kdo stojí za MINI VĚDOU?

Jmenuji se Dominika a jsem

  • maminka tří holčiček,
  • úspěšná absolventka doktorského studia biochemie na Masarykově univerzitě,
  • nadšená propagátorka jednoduchých pokusů, díky kterým děti snadno a zábavně poznávají okolní svět, jeho zákonitosti, fyzikální zákony a chemické reakce.

Jak jsem se dostala ke vědě

Náš svět mě vždy fascinoval. Neustále jsem se ptala a přemýšlela nad tím, jak věci fungují. Nic méně moje cesta ke vědě nebyla přímá. Nikdy jsem nebyla ta chytrá holčička, která má samé jedničky. Učitelé ve mě nikdy (až do vysoké školy) neviděli moc velký potenciál. Přesto, co jsem si umanula, za tím jsem šla a toho jsem dosáhla.

A tak jsem se ocitla na vysoké škole studující molekulární biologii (protože to prostě znělo neskutečně zajímavě). A tam jsem našla svoji vášeň a konečně poprvé v životě zjistila, že jsem studijní typ.

Úžasný a fascinující svět uvnitř našich buněk mě naprosto pohltil. Pořád jsem chtěla vědet více a stále pátrala po tom, jak věci fungují, až mě to dovedlo k doktorskému diplomu z Proteomiky a genomiky. To už jsem ovšem byla maminkou 2 malých holčiček s třetí holčičkou v bříšku….

Domácí experimentování...

Dvě malé děti a třetí těhotenství vše změnilo. Moje vnitřní vědátorka přesměrovala zájem na vývoji dětí, rozvíjení jejich potenciálu a pustila se do zkoumání a ověřování si toho, co ví věda o výchově dětí na vlastních dětech (které jako správná vědátorka mám hned tři). 

Překvapení na rodičovské pauze bylo, když jsem si opět našla svůj vědátorský tým. Děti a vědci mají mnoho společného. Jsou fascinováni okolním světem. Potřebují se neustále ptát a hledat odpovědi na nekonečné množství otázek “Proč?”. A pokud jim někdo brání ve zkoumání, vybuchují….

... a tak vznikla MINI VĚDA

Začala jsem sdílet naší radost z bádání, pokusy, úspěchy i vědátorské neúspěchy.

Kouzlo rozvoje dětí ovšem netkví jen v pokusech, ale v celkovém přístupu k dětem. Všechny děti se rodí s úžasných potenciálem. Sama vidím, jak dlouho mi trvalo v sobě ten potenciál najít, když celé dětství jej školní systém úspěšně potlačoval. A tak se MINI VĚDA rozrostla i o téma růstového myšlení a celkového nastavení mysli, aby rodiče mohli podporovat své děti a pomoci jim rozvíjet jejich myšlení a celý potenciál.