Hravé pokusy pro školky
Vědecké pokusy spojené s příběhem, které si se svými školkáčky užijete.
Chcete s dětmi ve školce dělat pokusy, ale nevíte jak na to?
Zajímá vás, jak můžete pomocí pokusů rozvíjet klíčové kompetence dětí dle RVP?
Chtěli byste mít přístup k zásobě snadných a přesto zábavných pokusů?
Pojďte si užít zábavu s našimi pokusy a s Laboratoří pro řešení záludných otázek.
Těšit se můžete na pokusy, které děti nejen pobaví, ale i rozvíjí. Díky podrobným návodům a video návodům budete přesně vědět, jak pokusy provést i jak děti do pokusů zapojit. U každého pokusu najdete také sepsané cíle, které jsou v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem a budete tak vědět, na co se u bádání zaměřit.
V každém pokusu najdete úvodní dopis z laboratoře, který vás s dětmi vtáhne do děje a dozvíte se, jaký problém budete řešit. Dále jsou nachystané 2-3 aktivity, které vás provedou celým procesem poznání. U každého pokusu také najdete srozumitelné vysvětlení.
Proč jsou pokusy zasazeny do příběhu? Děti v předškolním období milují hry na role. Je to prostředek, kterým se učí nejen o sobě, ale také o světě. Proto jsem tuto dětskou schopnost využila a pokusy připravila tak, aby jimi děti mohly procházet jako vědci a vy jste byli jejich pomocníci. Děti se tak do pokusů více vžijí a jejich zážitek bude o to silnější.
NOVINKA
Balíček jarních pokusů
Co potřebují semínka?
Co to vykukuje ze země? Tenký stonek, dva lístečky a naklání se za sluncem? To vyklíčilo semínko.
Pojďte s vědátory do tohoto tématu prozkoumat, jaká různá mohou být semínka a co potřebují k tomu, aby z nich vyrostly zdravé a silné rostliny.
Kde se bere voda?
Voda nám prší z nebe, teče v řekách, je v mořích a dokonce teče i z kohoutku. Kde se voda bere? Kdo ji tvoří? Nebo je to celé jinak?
Pojďte to s dětmi prozkoumat a nechte se fascinovat koloběhem vody v přírodě.
Jak vznikají mraky?
Mraky nesou mnoho tajemství a vy je se svými vědátory můžete nyní odhalit. Jak mraky vznikají? Proč z některých prší? A jsou všechny stejné?
To jsou některé z otázek, na které v následujících pokusech najdete společně odpovědi.
Jak postavit to nejlepší hnízdo pro vajíčko?
Postavit hnízdo pro vajíčko není jen tak. Nejprve je potřeba důkladně prozkoumat, jaká vajíčka jsou a jaké by pro ně mohlo být to nejlepší hnízdo.
V tomto tématu si s dětmi nejen vyrobíte ptáčka a vymodelujete pro něj vajíčka, ale také mu na základě vašeho výzkumu pomůžete postavit to nejpohodlnější hnízdo.
Užijte si s dětmi hravé jarní bádání, u kterého se budou cítit jako opravdoví vědci.
Co v balíčku Hravých pokusů pro školky najdete:
- Přístup do členské sekce se všemi materiály
- 4 Zábavná témata pokusů spojených s příběhem
- 2-3 pokusy ke každému tématu (celkem 10 pokusů)
- Pro každý pokus rozepsané rozvojové cíle v souladu s RVP.
- Materiály k vytištění (dopisy, návody a doplňkové materiály k pokusům)
- Video návody ke všem aktivitám
- Srozumitelné vysvětlení pozorovaných jevů
- Srozumitelné návody napsané tak, že budete vědět, jak vaše vědátory pokusy provázet
Objednejte si nyní Jarní pokusy a užijte si jaro s chutí vědy.
Právě teď si můžete jarní pokusy objednat za:
400 Kč
Reference
Paní Dominika nás v létě navštívila opakovaně v rámci našeho příměstského tábora. Program byl vždy moc hezky připravený. Děti vědátorské pokusy velmi zaujaly a práci si náramně užili. Ve skupince byly děti různých věkových kategorií od čtyř do devíti let, program se vždy trefil a uspokojil všechny z nich. Děkujeme za milou návštěvu a můžeme pokusy vřele doporučit.
Videla jsem Dominiku pri pokusech s detmi v materske skolce,kde pracuji,a byla uzasna! Pokusy byly vybrany i provadeny primerene schopnostem deti,ktere se s radosti zapojily a moc je to bavilo.vysledky deti ukazovaly nadsene i rodicum. Celou dobu vladla klidna atmosfera radosti z objevovani
Kdo vás bude pokusy provázet?
Mgr. Dominika Coufalová Ph.D.
autorka projektu MINI VĚDA, který v roce 2022 vyhrál Filmovou cenu Technologické agentury České republiky za Popularizaci vědy mezi mládeží.
Dominika získala doktorský titul v oboru Biochemie a několik let pracovala ve vědeckém výzkumu. S příchodem dětí do svého života obrátila svoji pozornost ke studiu možností, jak rozvíjet děti a jak dětem tvořit inspirativní prostředí, ve kterém mohou být dětmi a rozvíjet svůj potenciál.
Často kladené otázky: